Održan Štrajk upozorenja vozača u javnom linijskom autobusnom prijevozu

Written by on 23/08/2019

Foto: Renata Škudar

Desetominutnim štrajkom upozorenja te polusatnom vožnjom Zagrebom, od Velesajma do Ministarstva prometa, vozači autobusa upozorili su na loš, neizvjestan i često opasan posao koji obavljaju u javnom linijskom prijevozu.

Bili smo prisiljeni poslati dopise i probati sjesti za stol s resornim ministarstvom, s ministrima gospodarstva i financija kao i s premijerom, no nitko se do sada nije odazvao i ovo je način na koji smo morali reagirati, rekao je predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak.

U prosvjednoj vožnji u Zagrebu sudjelovalo je 30-tak autobusa sa područja cijele Hrvatske, tako smo vidjeli tablice iz Šibenika , Koprivnice, Nove Gradiške, Virovitice , Karlovca i mnogih drugih. Što se tiče desetominutnog zaustavljala autobusa diljem Hrvatske Lisičak vjeruje da se prosvjedu odazvalo više od 80 posto vozača koji rade na javno linijskom prijevozu.

Dok ne dobijemo konkretne podatke, sigurno nećemo odustati od najavljenog štrajka 9. rujna, jer vozači su puno batina dobili s puno većim posljedicama pa nema razloga da ne dobiju status službene osobe , da se kazneno gone oni koje su ih napali, naglasio je predsjednik Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske Anto Jelić.

Ovi vozači imaju male plaće jer im poslodavci nemaju od kuda dati više, naime oni voze na „ neprofitabilnim“ linijama, do 100 km, na kojima ima malo putnika. Ali ti putnici moraju stici u škole, bolnice , na posao. Mnoga će sela biti odsječena ako se ukine i ovaj mali broj linija koje danas voze.

Važna stavka u zahtjevima sindikata ali i poslodavaca u tom resoru je poštivanje Europske direktive , poštivanje Zakona o cestovnom prometu te donošenje Pravilnika o obavljanju javno linijskog prijevoza putnika. Upravo ovakvim linijama mnoga su sela povezana sa školama , bolnicama i trgovinama u susjednim mjestima.

…rekao je predsjednik udruge autoprijevoznika Hrvoje Meštrović

Uredba EU 1370 je donesena 2007. i hrvatska je imala 12 godina vremena da je implementirano i izradi zakonski okvir te do 30. studenog uvede primjenu javne usluge za prijevoz putnika autobusima. Vozači poručuju da nakon 30. studenoga oni, niti njihovi poslodavci ne znaju što će i kako raditi jer se nakon toga ukidaju sve potpore i subvencije te će mnoge linije koje su već dugo vremena ispod granice rentabilnosti biti ukinute.

Koliko bi sve to koštalo?

 


Vaše mišljenje

Odgovori

Tvoj email neće biti objavljenObavezna polja su označena s *


RADIO 101 FM

Samo prava glazba

Current track
TITLE
ARTIST