Obnova mosta slobode

Written by on 20/02/2019

Proslavio je nedavno 60.-ti rođendan, nije baš u najboljoj kondiciji, ali služi svrsi. Treba mu Face-lifting i to je to.
Možda ste skužili, radi se o jednom od najstarijih mostova u Zagrebu, o mostu koji je omogućio ljudima slobodu kretanja automobilom preko Save u tek formirani Novi Zagreb. Oko naziva su se u „ ONA „ vremena zbijale šale, pa se znalo reći preko mosta Slobode se ide do slobode – u Novi Zagreb.
Šalu na stranu, jer ipak onaj most u Genovi, koji je puno mlađi – srušio se uslijed dotrajalosti. Stoga treba ozbiljno pristupiti obnovi. Ne radi se o obnovi bitnih konstruikcijskih elemenata, nego krpanju pukotina i slično.
Puno više o tome ali i o drugim prometnim problemima grada zna umirovljeni Dekan prometnog faksa, Prof. Ivan Dadić.

Dadić nije upoznat sa detaljima ali zna da nije riječ o velikim zahvatima.

Kad je riječ o mostovima, sa rekonstrukcijom rotora, aktualiziralo se pitanje izgradnje Jarunskog mosta.
Prof Dadić iznosi jednu zanimljivu tezu.

Da, dobro ste čuli, možda nije trebalo obnavljati rotor. Ta griješna misao možda se javila i kod običnih građana kad su iskusili da i bez rotora nema gužvi !?.
Što o tome još kaže naš stručnjak.

Konkretnije…

No, nije li problem u Savskoj ? Kolona se formira već na Jadranskom mostu jer Savska nije mogla propustiti sva vozila. I na savskoj su kolone prije križanja sa Slavonskom avenijom i Vukovarskom.

Što naš stručni sugovornik misli o tezi da je prvo trebalo izgraditi bar jedan Jarunski most,pa onda preuređivati rotor ?

Tu tezu Prof. Dadić podupire činjenicom da i se i sada stvaraju kolone ispod Savske na podvožnjaku Slavonske avenije.

Za nesmetani protok na relaciji istok – zapad, trebalo bi ljubljansku i slavonsku aveniju kompletno denivelirati.

Želježnička pruga koja prolazi centrom grada također stvara probleme i trebalo bi biti više prodora ispod pruge. Na mnogim mjestima, kao na primjer na zagrebačkoj cesti nekontrolirana izgradnja spriječava proširenje. Profesor ne isključuje i rušenja.

To je malo vjerojatno za zgrade koje su, nažalost glavna prepreka na zagrebačkoj cesti. Upravo takva ne planska gradnja ostaje zauvijek kao simbol urbanističnog ne razmišljanja i svjedočiti će o vremenu u kojem živimo.

Označeno s

Vaše mišljenje

Odgovori

Tvoj email neće biti objavljenObavezna polja su označena s *


RADIO 101 FM

Samo prava glazba

Current track
TITLE
ARTIST