Hrvatska je najgora u EU u učinkovitosti željezničkih usluga

Written by on 25/03/2019

Prema godišnjem izvještaju Europske komisije Hrvatska je najgora u EU kada je riječ o učinkovitosti željezničkih usluga! Kada je riječ o Hrvatskoj, problem nisu samo željeznice, nego i sigurnost na cestama, te se u izvještaju navodi kako Hrvatska, Rumunjska, Poljska, Grčka i Bugarska trebaju pod hitno uvesti nove mjere sigurnosti, piše portal Indeks.hr.

“Zastarjela i ograničena željeznička infrastruktura rezultira slabom kompetitivnošću, niskom kvalitetom usluga i preferiranjem drugih načina transporta, primjerice cestovnog, u kojemu je infrastruktura značajno kvalitetnija. No, troškovi i negativni utjecaj na okoliš su mnogo viši kod cestovnog prometa”, navodi EK te ističe da je u Hrvatskoj sagrađeno tek 5 do 6 posto predviđene osnovne željezničke mreže Europe, dok je prosjek EU-a između 50 i 60 posto, što znači da Hrvatska deset puta zaostaje za prosjekom EU-a, a još više za članicama koje imaju izvrstan željeznički promet.

EK upozorava da željezničkim transportom u Hrvatskoj “dominira restriktivna regulacija i politika” te da bi trebalo “ukloniti regulativna ograničenja, uvesti otvorene i transparentne procedure natječaja i poboljšati suradnju između tvrtki u državnom vlasništvu i privatnih operatera” ako se stanje želi popraviti.

Naročito se proziva “slaba produktivnost” u državnim tvrtkama povezanim sa željezničkim prometom poput Hrvatskih željeznica, te se konstatira da to ima negativan utjecaj na cijeli željeznički sektor.

EK zabrinjava i što kasni provedba nekih projekata za koje je Hrvatska dobila znatan novac iz europskih fondova, poput radova na dionici pruge Dugo Selo – Križevci. To se poklapa i s upozorenjima iz niza drugih izvještaja EK u kojima se Hrvatsku ističe kao članicu koja nije u stanju realizirati projekte za koje već ima sva osigurana sredstva.


Vaše mišljenje

Odgovori

Tvoj email neće biti objavljenObavezna polja su označena s *


RADIO 101 FM

Samo prava glazba

Current track
TITLE
ARTIST