HGK: Epidemija poticaj za razvoj tržišta zdrave prehrane

Written by on 15/08/2020

Zdrava prehrana kao način jačanja imuniteta još je više dobila na važnosti nakon pandemije koronavirusa, posebice za rizične skupine građana. Povećana je potražnja za lokalnim, tzv. funkcionalnim proizvodima.

Prema podacima Eurostata za 2018. kućanstvo u EU prosječno potroši 12,1 posto svog proračuna na hranu i piće. U Hrvatskoj je potrošnja za hranu u kućanstvu 2018. iznosila 18,1 posto. Zbog aktualne situacije u gospodarstvu i na tržištu rada očekuje se veći pritisak na proračune kućanstava. Ipak, potražnja za zdravom, tzv. funkcionalnom hranom u porastu je.

U ovu se kategoriju uglavnom ubrajaju proizvodi koji utječu na određene funkcije u tijelu i tako nude dobrobit za zdravlje iznad njihove uobičajene prehrambene vrijednosti. Mnogobrojne prednosti uključuju smanjenje kolesterola, upravljanje težinom, prevenciju raznih bolesti i dr.

„Osim što pridonosi poboljšanju zdravlja potrošača, sektor ima veliki gospodarski potencijal.Funkcionalna hrana prodaje se po višim cijenama i ima veću maržu od konvencionalnehrane. Prema podacima Svjetske banke, maloprodajne cijene obično su 30 do 500 postoiznad usporedive konvencionalne hrane,“ rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu iturizam HGK Dragan Kovačević.

Prioritet prehrambene industrije je sigurnost hrane, kvaliteta, zadovoljenje potreba svezahtjevnijeg potrošača, inovacije u proizvodnji hrane te implementacija i preporuke zdraveprehrane. Kovačević ističe da te trendove prate i naši proizvođači, a neki su već postalidijelom zakonodavnog okvira.Tako se u slučaju pekarske industrije zbog štetnih zdravstvenih učinaka kod prekomjernogunosa kuhinjske soli propisima ograničava dodavanje soli u kruhu. Kako bi educiralapotrošače te u isto vrijeme zadovoljila zahtjeve tržišta mesna industrija samovoljno smanjujekoličinu soli u mesnim proizvodima. Na tržištu sada imamo i domaći sladoled s više proteina,smanjenom količinom masti i šećera, mliječna industrija proizvodi funkcionalne jogurte ipudinge, dok industrija pića funkcionalne vode i sokove i slično.

Komunikacija o dobrobitima hrane za potrošače također je od presudne važnosti kako bilakše donijeli odluku prilikom kupovine hrane. U Hrvatskoj su potrošači koji njeguju svijest ozdravoj prehrani, prema istraživanjima nezavisnih agencija, stariji od 25 godina te srednjih iboljih primanja.

Funkcionalna hrana se na globalnom tržištu javlja 80-tih godina prošloga stoljeća. Najveće tržište je SAD. Prema američkoj agenciji za istraživanje Grand View Research vrijednosttržišta funkcionalne hrane bila je 161.49 milijardu dolara u 2018. uz prosječnu godišnju stopurasta od 7,9 posto. Dominantni segment odnosi se na proizvode za zdravlje krvožilnog sustava i čini 24,2 posto tržišnog udjela.

Od funkcionalnih proizvoda, najveći tržišni udio imaju vlakna u vrijednosti od oko 8 milijardi dolara. Procjenjuje se da će tržište funkcionalne hrane do 2025. biti vrijedno 275.77 milijardi dolara. Vrijednost europskog tržišta funkcionalne hrane je oko 30 milijardi dolara.


Vaše mišljenje

Odgovori

Tvoj email neće biti objavljenObavezna polja su označena s *


RADIO 101 FM

Samo prava glazba

Current track
TITLE
ARTIST