Europski parlament želi ekološki čišća vozila do 2030.

Written by on 07/10/2018

Zastupnici u Europskom parlamentu na sjednici u Strasbourgu dali su zeleno svijetlo za ambiciozne ciljeve u borbi za ekološki čišća vozila na europskim cestama.

Prema prijedlogu prihvaćenom s 389 glasova za, 239 protiv, te 41 suzdržanih, do 2025. godine kod novih automobila emisije CO2 plinova trebala bi se smanjiti za 20 posto, a do 2030. godine za 40 posto. Slični ciljevi postavljeni su za i za laka gospodarska vozila.

Proizvođači čija prosječna emisija CO2 nadilazi te ciljeve plaćat će novčanu kaznu, a ta će se sredstva koristiti za dodatnu obuku radnika koji su pogođeni promjenama u automobilskom sektoru.

Proizvođači automobila također će morati osigurati da vozila s nultim i niskim emisijama – ZLEVs – (električni automobili ili vozila koja ispuštaju manje od 50g CO2 po kilometru) imaju tržišni udio od 20 posto u prodaji do 2025. te 40 posto do 2030. godine.

Europski parlament poziva Europsku komisiju da u roku od dvije godine napravi planove za pravo testiranje emisija CO2 pomoću prijenosnog uređaja, poput nedavno uvedenog za NOx. Do tada, emisije CO2 moraju se mjeriti pomoću podataka o potrošnji goriva automobila. Eurozastupnici dodaju kako ispitivanje stvarnih emisija u vožnji mora zaživjeti od 2023. godine.

Zastupnicu u Europskom parlamentu priznaju da društveno prihvatljiva i pravedna tranzicija prema mobilnosti bez štetnih emisija zahtijeva promjene u cijelom automobilskom lancu vrijednosti, uz moguće negativne društvene utjecaje.

EU bi stoga trebala promicati razvoj vještina i preraspodjelu radnika u tom sektoru, posebice u regijama i zajednicama koje su najviše pogođene tranzicijom. Eurozastupnici također pozivaju na pružanje podrške europskoj proizvodnji baterija.

Zastupnici priznaju da društveno prihvatljiva i pravedna tranzicija prema mobilnosti bez štetnih emisija zahtijeva promjene u cijelom automobilskom lancu vrijednosti, uz moguće negativne društvene utjecaje. EU bi stoga trebala promicati razvoj vještina i preraspodjelu radnika u tom sektoru, posebice u regijama i zajednicama koje su najviše pogođene tranzicijom. Eurozastupnici također pozivaju na pružanje podrške europskoj proizvodnji baterija.
Do kraja 2019. godine, Europska komisija morat će predložiti zakonodavni okvir za pružanje točnih i usporedivih informacija o potrošnji goriva, emisiji CO2 i onečišćujućim tvarima novih automobila.
Nakon 2025. godine proizvođači automobila morat će prijaviti životni ciklus emisija CO2 novih automobila stavljenih na tržište, koristeći zajedničku metodologiju.

Naglasimo još jednom na kraju; Smanjenje emisija CO2 iz novih automobila trebalo bi se smanjiti za 40% do 2030. godine, a u istom razdoblju tržišni udio električnih i hibridnih vozila značajno bi trebao porasti.


Vaše mišljenje

Odgovori

Tvoj email neće biti objavljenObavezna polja su označena s *


RADIO 101 FM

Samo prava glazba

Current track
TITLE
ARTIST